.

Issue pasal OWL NECKLACE.


    Okay , sekarang kecoh ajo pasal owl necklace ai . Kecoh bebona pulak orang melayu nih . Dah hebat sangat keh diri memasing ? Yes termasuk aku . NOBODY PERFECT okay . Bila aku baca entry HaiyyumHafiz tuh terkejut jugak aku . Tajuk besar " OWL NECKLACE HARAM" . Whoa hati aku berkobar-II nak baca . Then terkejut jugak kan . 
      Okay , act aku pun ado jugak rantai tuh . Sebijik macam gamba kat atas tuh ha . Lawa kan ? Tapi niat aku untuk memakai rantai tuh just sebagai perhiasan . Eh ustazah sekolah rendah aku pun pernah cakap lah " Nak pakai rantai berbentuk ape-II boleh tapi kena bertujuan untuk perhiasan bukan tujuan untuk pemujaan . " *Got it ? Good. 
     Okay , aku taktahu lah ade certain manusia berfikir tentang freemason tuh . Sikit-II freemason . Weh gile , kalaw kaw tak anggap dea freemason tak jadilah ia sebagai itu . Dont be like a monkey lah . Just fikir yang positif . Nih tak , sanggup bergaduh mulut pulak tuh antara Islam disebabkan bende jahanam nih .
     And yang pasal duit RM1 tuh . Freemason jugak ! Habis kaw nak suruh PM arahkan agar duit RM1 diharamkan ? Or bakar ? Memang jadi bangsat lah Malaysia nih kan ! Weh tak cukup RM sejuta kalaw takde RM1 . *Got it ? Good again. Huh , lantak korang lah . Masing-II ade jalan pemikiran sendiri just kene lah bertempat . Nih tak , burung hantu yang diciptakan Allah sebagai makhluk kat dunia nih nak DIHARAMKAN nye ? Weh fikir guna otak jangan fikir guna hati . Ha bawah nih ade comment yang aku rasa memang good . Nak baca ke tak sukati korang . Assalamualaikum .


Kenapalah ramai yang cakap blogspot ni yahudi yang buat. Evan Williams dengan Meg Hourihan tu tak semestinya dia yahudia. Manalah tahu dia christian. Kan kita dah dikira memfitnah tu. Janganlah semua benda nak dikaitkan dengan freemason. Aku sedih tengok orang melayu sekarang ni. Semua benda nak dikaitkan dengan freemason. Entah kenapa pun aku tak tahu. Dah kemaruk sangat dengan freemason. Sana sini freemason. Itu ini freemason. Bukanlah aku nak menyebelahi pihak freemason tu, but come on lah melayu. Tak semua benda kita boleh kaitkan dengan freemason. Maybe owl tu ada maksud dia yang tersendiri. Yang unik yang kita sendiri tak tahu. Kalau langsung tak ada kene mengene dengan freemason macam mana ? Ha kan dah dikira 1 fitnah. Memang ada society yang sembah owl. But dia bukanlah freemason. Freemason tak sembah owl. Pakailah selagi korang rasa dia cantik, menarik buat korang sebagai hiasan diri tapi tak ada maksud lain. Janganlah sampai nak dikaitkan dengan yahudi atau freemason. Bangsa melayu yang Islam kat Malaysia sekarang ni banyak sangat buat fitnah, buat sunnah sendiri bagaikan Nabi. Kita boleh tengok sendiri banyak post pasal 11/11/11. Pasal kelahiran anak syaitanlah apalah. Ada ke dalam al-Quran terangkan semua tu ? Tak ada kan. Terlalu banyak kitab palsu sekarang. Apa pun tak boleh. So kalau korang nak pakai rantai owl ni sebagai hiasan diri, tapi tak ada maksud lain disebalik memakai rantai ni, pedulikan benda ni. Make yourself comfortable. And semua bloggers kat luar sana, jangan sesuka hati buat entry tanpa selidik biar betul-betul dalam. Jangan buat entry bagaikan seorang yang mempunyai akal yang cetek. Korang dah buat ramai orang rasa was-was kat dunia ni. And dosa dengan memfitnah pun dah bersepah. Just saying, okay thanks. Assalammualaikum

No comments:

Post a Comment